El primer dia en Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Mannak - WaarBenJij.nu El primer dia en Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Mannak - WaarBenJij.nu

El primer dia en Barcelona

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Januari 2013 | Spanje, Barcelona

Daar zit ik dan in een nieuwe stad met nieuwe mensen helemaal op mijzelf in een kamertje waar een bed, kast en bureau staan. Op dit moment heb ik mij op het bed genesteld want mijn benen doen toch een pijn! Natuurlijk vragen jullie je dan af wat heeft dat kind gedaan. Ik heb Barcelona even verkend. Door straten gelopen die ik al 2 keer eerder had gelopen in veronderstelling dat ik goed zat dan weer fout en uiteindelijk weer goed. Maar wees maar niet bang alles bestaat hier uit blokken dus als ik de weg kwijt ben loop ik wel nog een blokje om ;)

Het appartement moet ik delen met 3 andere meiden, 2 Duitsers en 1 Franse. Jammer genoeg zijn ze nog niet thuis geweest dus ik zit in spanning. Van mijn huisbaas (Mayte) hoorde ik dat zij super goed Spaans kunnen spreken dus dan wordt even hard door bikkelen voor mij. Ik kan mezelf niet eens in het engels helemaal verwoorden oepssiee.... Maar wie weet wat de komende 4 maanden mij gaan bij brengen.

Owja, Charlene & Elise de straat voor mijn huis is niet 6 baan. Hij is gelukkig maar 3 banen breed. De straat die in het verlengde daarvan ligt is wel 6 banen breed. En het is gelukkig maar eenrichtingsverkeer.

Het weer is hier picobello het zonnetje schijnt blauwe lucht dus ik overleef het tot nu toe wel. Heerlijk uitrusten vandaag verder en morgen mag ik dan als stagiaire bij het Johan Cruijff Institute aan het werk :)



  • 29 Januari 2013 - 16:07

    Niké:

    Hey Esther!!

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen in Barcelona!!
    Rust nu maar lekker uit.
    Succes morgen, je eerste dag als stagaire daar. Spannend!!
    Geniet er van!!!
    Succes!!! ;)

    Groetjes!!

  • 29 Januari 2013 - 16:42

    Nicole:

    Esther!!

    Wat leuk dat je dit reisverslag maakt!!
    Die gaat ik volgen!! :)
    En meteen al een leuk verhaaltje!

    Toch wel apart hoor, dat je nu gewoon heulemaal daar zit :o!
    Maar we komen kijken hoor, hoe je er daar bij zit!!
    (Al duurt dat wss nog wel eventjes..)

    Succes met de blokjes om lopen de komende tijd;).

    Geniet ervan!! Vandaag nog even lekker uitrusten en succes morgen!!

    xx

  • 29 Januari 2013 - 17:00

    Raymond :

    Hey Esther!

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen.
    Ziet het appartement er goed uit?
    Beetje goed bereikbaar alles?
    Nou vragen wij ons natuurlijk wel af of je al leuke Spanjaarden hebt gezien...;)
    Het is iig wel de moeite waard voor ons om langs te komen toch?
    Geniet er nog lekker van en veel plezier morgen.

    Groetjes

  • 29 Januari 2013 - 21:13

    Marga:

    Hallo Esther,

    Veel plezier in Barcelona! We lezen met je mee als je post via FB.
    Fijne tijd! Het is daar vast nu al lekker warm.

    Groeten Marga

  • 29 Januari 2013 - 21:22

    Mamsie:

    Heee Essie,
    Was wel even slikken hoor....mijn kleine meisie die "vertrekt".
    Maar helemaal te gek!!! Genieten hoor. Wij genieten lekker met je mee.

  • 31 Januari 2013 - 17:15

    Pasqual Quisino:

    Hee Esther!

    Ik volg de opleiding Marketing & Communicatie en blijf een kleine 5 maandjes hier in Barcelona! Ik zou zeggen kom vanavond eens naar Café Rembrandt! Is een gezellig kroegje op Carrer de la Marina 20, Met de metro zou ik uitstappen bij Ciutadella Villa-Olimpica! Dan is het de straat over steken en is het aan de rechter kant.. Vanavond is het daar studentenavond dus komen er veel andere Nederlandse studenten.

    06-83602853 is mijn nummer mocht je het niet kunnen vinden of als je nog vragen hebt hoor ik je wel!

    We kunnen ook samen die kant op gaan dat we ergens afspreken wat voor jou makkelijker is, ik ga om half 7 even sporten in het park maar vanaf 8 uur ben ik beschikbaar!

    Ik hoor wel of je er voor in bent!

    Adios!

  • 02 Februari 2013 - 18:31

    Hans Breider:

    Heey Esther, leuk te lezen hoe de eerste dagen zijn verlopen in Barcelona. En hoe ging het op je stage plek? Nog veel plezier daar, betreft weer zit je goed. Morgen hier natte sneeuw, brrrr.
    Groeten uit Drenthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Voor alle mensen die mij de komende 4 maanden in de gaten willen houden als ik in Barcelona zit (:

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 4349

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Afstudeer stage in Barcelona

Landen bezocht: