Lunes en Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Mannak - WaarBenJij.nu Lunes en Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Mannak - WaarBenJij.nu

Lunes en Barcelona

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Februari 2013 | Spanje, Barcelona

Daar stond ik dan in de metro/trein op weg naar Sarria waar mijn stage bevindt. Tegenover mij stond een vrouw in een zwarte jas met een grote bos krullen. Helemaal niets verkeerd mee zal je zeggen want wie staat er nou niet in de metro/trein. Op een gegeven moment voelde ik dat ik uitgebreid werd bekeken door haar. Owkjee ik had het recht om aangekeken te worden want ik had sportschoenen aan vanwege mijn blaren op mijn voeten. Maar verder zag ik er toch aardig normaal uit dacht ik zo. Dus ik kijk eventjes aan en glimlach lief. Echter zie je weinig Spanjaarden glimlachen in de ochtend ook al is het 09:20 uur ze kijken allemaal nors. Terwijl ik weer ergens anders naar toe kijkt blijft die vrouw mij aanstaren haar ogen voelde ik branden. Ik keek even naar mezelf heb ik nog meer gekke dingen aan. Maar nee ik kon niks bedenken. Het zal wel aan mijn lengte liggen dacht ik. Zo lange meid zien ze hier vast niet elke dag. De hele rit heeft ze maar aan zitten staren gelukkig moest ik er na 2 stops uit.

Na mijn dagje stage ben ik rond de eind van de middag naar La Rambla gegaan ook dit keer weer met de metro. Ja ik heb de metro door zo moeilijk is het helemaal niet hihi. Eenmaal boven in de buurt van de straat La Rambla ben ik het eerste beste warenhuis in gehuppeld en direct weer uit gehuppeld. Want met mijn studenten budget kan ik daar volgens mij nog geen eens een leuke tas kopen. Owja Paps en Mams ik zag wel een leuke tas voor maar €185 ,,- word ik gesponsord...? Of door iemand anders??

Vervolgens ben ik doorgewandeld naar de straat La Rambla. Alle grote winkelketens heb ik overgeslagen dat komt wel een andere keer aanbod. Best moeilijk, want ik kwam genoeg leuke winkels tegen. Nou daar liep ik dan in me eentje over La Rambla een beetje cultuur opsnuiven. Natuurlijk wel op Esther's manier. Dus de gratis museums liep ik voorbij. Sorry Paps en Mams die komen wel een andere keer aanbod. En als ik er dan doorheen loop zal ik wel wat foto's maken als bewijs. In hoop en zege dat ik foto's mag maken binnen.

Na een eindje lopen kwam ik dan eindelijk op plaats van bestemming: La Boqueria. Een markt met allemaal verse groenten, fruit, vis en snoep. Zoals ik mij heb laten vertellen moesten de sapjes goedkoop en lekker zijn. Nou lekker was het verkeerde woord het was hemels! Mijn eerste sapje was daar: Mango en Kokosnoot. Gelukkig heb ik nog genoeg dagen om alle sapjes uit te proberen (:

Nadat ik door de markt was heen gelopen ben ik door gelopen naar de haven. Waar ik rustig ben gaan zitten op de kade zodat ik uitgebreid kon genieten van het zonnetje en natuurlijk mensen kijken. Het blijft een leuke hobby je weet nooit wat voor mensen je passeren.

Nou volgens mij was dat het interessante van mijn dag wel weer. Bij dit verslag heb ik ook foto's toegevoegd.


  • 04 Februari 2013 - 21:53

    Jessica:

    Ziet er goed uit Ettie!! :)

  • 04 Februari 2013 - 22:46

    Gert-Jan:

    Weer een mooi en leuk verhaal. Jij wordt vast nog eens een cultuur tijger zo. Ja wat moet je nu in zo'n mooie tas doen dan? Moet eerst wel foto's zien hoor? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Voor alle mensen die mij de komende 4 maanden in de gaten willen houden als ik in Barcelona zit (:

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 4335

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Afstudeer stage in Barcelona

Landen bezocht: